Patirčių bagažas iš Turkijos

Paskelbta 2022-09-28

Šiandien vis daugiau dėmesio skiriama specialiųjų ugdymosi poreikių (SUP) turinčių mokinių ugdymui ir jų integracijai mokyklose, kurios turi užtikrinti tinkamas sąlygas gauti kokybišką ir mokinių poreikius atitinkantį ugdymą. Svarbu atkreipti dėmesį į diskriminacijos ir integracijos problemas, tinkamą aplinkų pritaikymą SUP turintiems mokiniams, naujų metodų taikymą. Pedagogams svarbu gebėti naudoti skaitmenines technologijas, meninę veiklą, sportinę veiklą kaip galingas priemones mokinių fiziniam, dvasiniam, emociniam ir socialiniam vystymuisi.

Šiaulių sanatorinė mokykla dalyvauja "Erasmus+“ projekte "Notice Me My Teacher“ (liet. ,,Pastebėk mane, mokytojau“), kurio tikslas- kurti geresnę ir patrauklesnę mokyklą specialiųjų ugdymosi poreikių (SUP) turintiems mokiniams. Trys pedagogai ir mokyklos direktorė vyko į projektinį susitikimą "İsmet İnönü Ortaokulu“ mokykloje, esančią Kozan mieste, Turkijoje. Išvykos tikslas- susipažinti su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų įtraukimo ir integravimo į ugdymo procesą būdais bei metodais.

Pažintinis vizitas prasidėjo svetinga priėmimo ceremonija mokykloje, kurioje mokosi apie 1200 mokinių. Projekto dalyviai apžiūrėjo mokyklos erdves, klausėsi mokinių atliekamų dainų, buvo vaišinami tradicine turkiška kava ir arbata. Mokyklos mokytoja pristatė teorinę paskaitą apie specialųjį ugdymą ir mokymosi aplinkas Turkijoje. Po pietų vyko veiklų mokykloje pristatymas. Turėjome galimybę stebėti kūno kultūros pamoką lauke ir praktiškai išbandyti programavimo veiklą informacinių technologijų pamokoje. Po vizito mokykloje aplankėme istorinį Kozano miesto turgų, istorinę Hoșkadem mečetę ir Kozano pilį.

Antrą viešnagės dieną mokykloje stebėjome matematikos pamoką ir susipažinome su viena iš meno terapijų- Ebru. Tai dažų liejimo ant vandens paviršiaus technika. Šiuo būdu sukurtas paveikslas gali būti perkeltas ant popieriaus lapo ar audinio. Ebru seniau buvo naudota ne tik kaip meno kūrybos priemonė, bet ir kaip stilizuotų kūrinių (pvz., Korano) rašymo būdas. Praktiškai išbandėme šią meno terapiją ir sukūrėme daug spalvingų paveikslų. Vėliau projekto dalyvių laukė ekskursija valtimi po Kozano užtvanką ir jauki vakarienė Dağılcak nacionaliniame parke.

Kitą dieną vykome į Kapadokijos miestą, kuriame praleidome dvi dienas. Šis miestas garsėja kūginėmis uolomis, požeminiais miestais, viešbučiais olose bei populiariausiais pasaulyje skrydžiais oro balionais virš kanjonų. Turėjome galimybę apsilankyti didžiausiame Derinkuju požeminiame mieste. Spėjama, kad jame, iškilus pavojui, galėdavo gyventi apie 10 tūkst. žmonių, kurie požemiuose augindavo gyvulius, valgydavo, melsdavosi. Kartais požemiuose tekdavo praleisti ir po kelis mėnesius, todėl juose buvo įrengtos ventiliacijos angos, vandens šuliniai. Pažintį su šia vietove tęsėme grožėdamiesi pilimis, butais, kurie įkurti tiesiog uolose. Goreme nacionalinis parkas, įsikūręs centrinėje Kapadokijos dalyje, kartu su Kapadokijos urvų gyvenvietėmis yra įtrauktas į UNESCO pasaulio kultūros ir gamtos paveldo sąrašą. Kelionės pabaigoje apsilankėme molio dirbinių amatų centre, kuriame mokėmės žiesti molį ir susipažinome su molio dirbinių gamybos istorija, technologijomis.

Paskutinę projekto dalyvių susitikimo dieną mokykloje stebėjome tradicinio vaikų žaidimo Yakan Top (liet. ,,Kvadratas“) mini turnyrą ir jo nugalėtojus apdovanojome saldžiais lietuviškais prizais. Atsisveikinę su mokiniais išvykome į pažintinę ekskursiją po įvairius ūkius, kuriuose sužinojome daug naudingos informacijos apie apelsinų, mandarinų, granatų, drakono vaisių ir braškių auginimą. Turėjome galimybę paragauti šviežių vaisių ir šviežiai spaustų jų sulčių.

Džiaugiamės, kad turėjome galimybę susipažinti su Turkijos kultūra ir tradicijomis, patobulinome anglų kalbos komunikacinius gebėjimus, susipažinome su kitoje šalyje taikomais mokymo metodais ir technologijomis, įgijome specialiųjų kompetencijų, padėsiančių tenkinti SUP mokinių poreikius mūsų mokykloje.

Šį projektinį susitikimą užbaigėme atsisveikinimo vakariene, kurios metu projekto dalyviams buvo įteikti sertifikatai, aptartos tolimesnės projekto veiklos, naujų projektų galimybės bei bendradarbiavimo perspektyvos ateityje.