Erasmus+ projektas baigėsi: įrodymais grįstos praktikos veiksmingumas ir kitos įžvalgos

Paskelbta 2022-06-13

Mokykla įgyvendino  tarptautinį Erasmus+ programos projektą KA 229 ,,The Power of Animal-Assisted intervention“, kurio tikslas – į ugdymosi procesą integruojant gyvūnų asistavimo terapiją, gerinti skirtingų ugdymosi poreikių turinčių mokinių skaitymo, kalbėjimo ir matematikos mokymąsi, asmeninę pažangą, ugdyti socialinius įgūdžius, didinti mokymosi motyvaciją, akademinę sėkmę bei pasitikėjimą savimi.

Projekto metu buvo stebimos projekto vykdytojų – Lietuvos, Šiaurės Makedonijos, Portugalijos, Turkijos – ypatingųjų poreikių ir gebėjimų turintiems mokiniams taikomos intervencijos asistuojant gyvūnams (žirgams, šunims, delfinams, triušiams, paukščiams, žuvims), ugdymosi galimybių raiška taikant šios intervencijos principus. Visose mokyklose, specialiojo ugdymo centruose, gyvūnų terapijos centruose mus žavėjo struktūruotas pedagoginio ir terapinio darbo asistuojant gyvūnams organizavimas, šios intervencijos integravimas į ugdymosi procesą, mokytojų gebėjimas pritaikyti pamokoje gyvūnus (triušius, šunis, paukščius, žuvis), profesionalus šunų asistavimas vaikų, turinčių autizmo spektro sutrikimą, terapinio seanso metu, atliekamos žirgų terapijos ypatingumai.

Šio projekto metu įsigilinta į gyvūnų asistuojamą terapiją, kaip į  dar vieną veiksmingą metodą vaikų socialiniam emociniam intelektui, pažintiniams procesams ugdyti, mokinių įsitraukimui ir socialinei sąveikai didinti.

Tai kiekvienam iš mūsų vertinga patirtis, kuri teikia pasitenkinimą ne tik darbinėje, bet ir kasdienėje veikloje. Dalyvavimas tarptautiniame projekte svarbus visai mokyklos bendruomenei, nes ji nuolatos susiduria su iššūkiais. Juk labai svarbu ne tik paskaityti ar pažiūrėti internete apie galimybę panaudoti gyvūnų asistavimą ugdymo procese, bet ir realiai dalyvauti pamokose ir veiklose asistuojant gyvūnams  tarptautinėse – tarpkultūrinėse bendruomenėse, įsigilinti į šios intervencijos sudėtingumą ir neginčijamą naudą vaikui. Pedagogai, ieškantys būdų, kaip padėti mokiniams įveikti ar mažinti mokymosi sunkumus, pasitelkdami gyvūnų asistavimą gali vaikus priartinti prie gamtos ir vystyti ypatingą žmonių ir gyvūnų tarpusavio ryšį.

Plačiau apie tai skaitykite interneto svetainėje ,,Švietimo naujienos“ www.svietimonaujienos.lt/erasmus-projektas-baigesi-irodymais-gristos-praktikos-veiksmingumas-ir-kitos-izvalgos/ arba Šiaulių miesto savivaldybės interneto svetainėje https://www.siauliai.lt/news/view/erasmus-projektas-the-power-of-animal-assisted-intervention-baigesi-irodymais-gristos-praktikos-veiksmingumas-ir-kitos-izvalgos

 

Parengė Lijana Giedraitienė,  mokyklos direktorė, Anželika Grigaliūnė, projektų koordinatorė, Laima Žiedienė,  logopedė metodininkė